Każdy właściciel strony internetowej chciałby, aby jego strona znajdowała się jak najwyżej w wyszukiwarce internetowej. Dokonanie tego nie jest jednak proste. Konkurencja w internecie jest duża, a algorytmy wyszukiwarek nie są do końca znane. Sprawdzamy, jak na podstawie powszechnie dostępnej wiedzy można skutecznie pozycjonować strony.
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to cały szereg działań, które mają na celu umieszczenie strony na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Każda wyszukiwarka ma nieco inny algorytm, lecz wszystkie działają na podobnych zasadach. Co więcej, cały algorytm nie jest podany do wiadomości publicznej. Pozycjonowanie stron jest bardzo ważne dla właścicieli firm. Każdy bowiem chce, aby wpisując w wyszukiwarkę frazę „mechanik Katowice”, strona jego warsztatu pojawiła się jako pierwsza na liście. Klienci bowiem zwykle odwiedzają jedynie pierwszą, ewentualnie drugą stronę w wyszukiwarkach. Niewielu z nich zagląda dalej, dlatego musimy robić wszystko, aby nasza strona była właśnie na pierwszej, najdalej na drugiej stronie. Niestety, nie jest to proste zadanie. Właściciele stron muszą bowiem zwrócić uwagę na wiele aspektów.
Zobacz również:
- agencja seo kraków https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-krakow/
- Rzeszów pozycjonowanie https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-rzeszow/
- pozycjonowanie w internecie Rybnik https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-rybnik/
Ważna jest treść
Powszechnie wiadomo, że ważna dla wyszukiwarek jest treść strony internetowej. Nie jest to aspekt kluczowy – w pozycjonowaniu stron nie można wyróżnić aspektów kluczowych czy głównych. Niemniej jednak to na podstawie treści wyszukiwarka będzie dopasowywać frazę do stron internetowych. Treść strony internetowej powinna więc odpowiadać jej tematyce. Jeśli strona dotyczy warsztatu samochodowego, powinno się na niej często pojawiać wyrażenie „warsztat w Katowicach” czy „warsztat Katowice”. Sam content nie może być jednak sztuczny, a frazy wepchnięte na siłę. O pozycji w wyszukiwarce decyduje również liczba odwiedzin strony. Ważny jest także czas, jaki użytkownik spędza, studiując jej treść. Stąd też treści nienaturalne, nieciekawe dla czytelnika, ze sztucznie upchniętymi frazami, nie cieszą się popularnością. Treść strony internetowej musi być na bieżąco aktualizowana. Nie chodzi o to, aby codziennie publikować na niej coś nowego. Niemniej jednak zmiana jej treści raz w miesiącu może sugerować wyszukiwarce, że strona jest opuszczona i nieaktualna. Dobrym rozwiązaniem jest więc podpięcie bloga firmowego do strony głównej, dzięki czemu można na bieżąco aktualizować treści. Content strony ma być użyteczny dla czytelnika, zatem należy podać adres firmy – najlepiej z mapką google. Ważne są również dane kontaktowe – numer telefonu czy adres email. Treści na stronie nie mogą zlewać się ze sobą. Ważne są nagłówki, akapity, pogrubienia, wypunktowania i inne ułatwiające czytanie tekstu rozwiązania. Dobrze jest także powracać do napisanych wcześniej postów czy informacji. Można je więc aktualizować bądź wykorzystywać odnośniki do nich w kolejnych informacjach.
Treści pod SEO
W pozycjonowaniu strony internetowej pomocne jest seo. Polega ono na odpowiednim doborze fraz kluczowych do treści strony. Nie oznacza to jednak, że treści pod seo nie są tworzone dla ludzi. Obecnie panuje trend, który nakazuje łączenie obu aspektów – treść ma być nasycona (lecz nie przesycona!) frazami kluczowymi, a jednocześnie ciekawa dla czytelnika. Stworzenie treści z frazami kluczowymi jest trudne, jednak to właśnie frazy sprawiają, że strona znajdzie się na wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Frazy muszą być rozmieszczone w tekście równomiernie. Nie mogą także brzmieć sztucznie. O wiele lepiej jest więc napisać „warsztat samochodowy w Katowicach” niż „warsztat samochodowy Katowice”, choć to właśnie drugą frazę najczęściej wpisujemy w wyszukiwarkę.
Linkowanie i inne aspekty techniczne
Bardzo ważne w pozycjonowaniu strony www jest pozyskiwanie linków zewnętrznych. Warto także stosować linki wewnętrzne. Oznacza to, że nawiązujemy współpracę z innymi właścicielami stron internetowych i piszemy artykuły sponsorowane. Z drugiej zaś strony ktoś inny również wspomina o nas na swoim blogu czy na stronie internetowej. Dzięki temu jesteśmy w sieci nie tylko na własnej stronie, ale i na innych. Istotne jest także promowanie strony internetowej w mediach społecznościowych. Można w nich informować o nowym poście czy aktualizacji danych kontaktowych. Tak naprawdę kluczowe jest zamieszczenie linku, który prowadzi bezpośrednio do naszej strony. Dzięki temu możemy znaleźć się na wyższych pozycjach w wyszukiwarce internetowej. Prowadzenie profilu w mediach społecznościowych to także doskonały sposób na reklamę, zatem możemy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Pozycjonowanie strony to także aspekty techniczne, takie jak odpowiednie kodowanie danych dla wyszukiwarek. Nierzadko aby to zrobić, potrzebna jest pomoc fachowca. Na pozycjonowaniu strony nie warto oszczędzać, bowiem dziś cały życie toczy się w internecie. To właśnie tu poszukujemy rozwiązań, pomocy czy nawet dokonujemy zakupów. To, jak wysoko nasza strona www znajduje się w wyszukiwarce, wpływa na liczbę jej odwiedzin. Ta zaś pozwala nie tylko pozyskać, ale i zachować przy sobie klienta.